24 juni 2013

Hej kulturkonsument

Enkät snodd från Dark Places-Helena!

Första skivan jag köpte: Dia Psalmas "Gryningstid".
Senast spelad låt: Troligtvis något med Gogol Bordello.
Första sajten jag kollar när jag vaknar: Instagram.
Spel jag spelar mest: Lego-spel på PS3 eller PS2.
VOD-tjänst: Ingen.
SVT Play-tips: Finns Barnmorskan i East End säsong 2 fortfarande kvar?
Favoritradioprogram: "Rivstart" med Bollnäs-Martin och Sanna på Bandit. Som jag inte längre kan lyssna på pga Bandit har slutat sända i Luleå. ='(
Söndagskulturkonsumtion: Böcker och tv-serier.
Dyraste kulturvana: Böcker och film (på bluray och bio).
Film jag sett flest gånger: Jag är en notorisk film-omtittare. The Matrix, Natural Born Killers, LotR-trilogin (extended), Star Wars-trilogin (den riktiga) m.fl.
Bok jag läst flest gånger: Troligen Godnatt Mister Tom av Michelle Magorian.
Favorittidskrift: Camino.
Konstart som är svårast att relatera till: Performance art.
Konstverk jag skulle vilja äga: Svårt. Jag kan inte namnen på så många konstverk. Dock, "The Great Wave" av Hokusai är fin. (Om än väldigt överexploaterad.)
Verk som fått mig att gråta: Microslavar av Douglas Coupland. Avsnittet "The Body" (m. fl.) i BtvS. Broarna i Madison County (filmen - så cheesy men ändå). Grave of the Fireflies.
Favoritsajt: Twitter.

Inga kommentarer: